Geoblog.pl    dosgringos    Podróże    Ameryka Południowa - nasza trzymiesięczna podróż    Wylądowaliśmy

Wylądowaliśmy

Boliwia
Boliwia, La Paz

(K) Wczoraj nasz lot ostatecznie się odbył. O godzinie 17:00, na pasie startowym pojawił się zaledwie 18 metrowy SA227, mieszczący na swoim pokładzie 19 pasażerów i 2 pilotów. Wcześniej jednak, obsługa lotniska musiała przegonić z pasa startowego stadko krów, które chyba służyły jako naturalny sposób koszenia trawy na tym nieutwardzonym pasie startowym. W środku samolocik okazał się jeszcze mniejszy, niż wyglądał z zewnątrz. By dojść do swojego miejsca, należało poruszać się mocno pochylonym. Po uruchomieniu silników i stosunkowo krótkim rozbiegu, poderwaliśmy się dość szybko i bez większych problemów. Kabina pilotów nie była zamknięta, więc można było ich obserwować podczas wykonywania wszystkich czynności. Lot trwał 40 minut. Bardzo żałowaliśmy, że wewnątrz okienka były takie brudne (i nie dało się robić żadnych zdjęć). Widoczki były przecudne. Wspinaliśmy się bowiem z 230 m.n.p.m na wysokość ok 7000, mijając Huayna Potosí - górę sięgającą 6088 m. Szczyt przemknął nam szybko za oknem, ale na długo pozostanie w naszej pamięci. Pozdrawiamy Michała, któremu udało się go zdobyć.
Po nocy spędzonej w naszym ulubionym hotelu w La Paz (Cruz de Los Andes), wyruszamy do Soraty. Małej, malowniczo położonej mieściny, zlokalizowanej w okolicy szczytów Illampu, 6368 m i Ancohuma, 6427 m. To nasze ostatnie zaplanowane miasteczko na Boliwię.
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotarliśmy do Soraty. Zakwaterowanie już znalezione, a i jutrzejszy treking z przewodnikiem również zarezerwowany. Ruszamy o 8:00 rano pochodzić po górach i wykąpać się w skalnej grocie. Pewnie znowu przez kilka dni zdjęć nie będzie - internet strasznie tu muli....
Pozdrawiamy i do usłyszonka - być może już z Peru...

Agnieszka
Agnieszka - 2010-03-06 18:00
a kiedy do Peru?

Przemek W
Przemek W - 2010-03-07 04:53
My wlasnie ruszamy do Iquitos na tydzien w dzungli! Po drodze zrobilismy juz Ice, Arequipe i Cusco, wiec pewnie nie uda nam sie juz spotkac w Peru. W Cusco strasznie pada, powodzie itp., wiec uwazajcie na siebie!
Do zobaczenia w Bydgoszczy,

ewaowieczka
ewaowieczka - 2010-03-07 18:12
Hej Dosgringosy...dopiero teraz nadrobilam zaleglosci w czytaniu waszego bloga poniewaz na nowym mieszkaniu nie mamy jeszcze internetu. czytam ukratkiem w pracy wlasnie udajac ze pracuje usilnie ale chyba wszyscy sie kapneli ze cos nie tak bo czytam z otwartymi ustami.....Przechodzicie samych siebie w tej podrozy!!!!REWELACJA i zdjecia i opisy. Cejrowski by sie nie powstydzil nawet takich. I tylko zal sciska ze nie ma nas tam z wami..........Pozdrawiamy i czekamy na wiecej

Aga i Ernest
Aga i Ernest  - 2010-03-07 18:34
wlasnie, wlasnie .. my tez nadrabiamy zaleglosci w sledzeniu Waszych przygod..czyli teraz ... La Paz :)) ....czekamy z niecierpliowcia na kolejne relacje :) Pozdrawiamy

dosgringos
dosgringos - 2010-03-08 16:09
hej kochani,jestesmy juz w Cuzco:) Fotki i opis z Soraty pojawia sie jak juz sie tu troche rozgoscimy i wyspimy po podrozy..Pogoda w Cuzco piekna - slonce prazy poki co wiec mamy madzieje ze uda sie trekking 3 dniowy zorganizowac..trzymajcie kciuki :))do uslyszonka niebawem.Pozdrawiamy

Agnieszka
Agnieszka - 2010-03-08 16:57
czekam z niecierpliwością :) i wszystkiego najlepszego z okazji dnia kobiet siorka :)