Geoblog.pl    dosgringos    Podróże    Tajlandia    Phi Phi Island - Wyspa z Raju

Phi Phi Island - Wyspa z Raju

Tajlandia, Ko Phi Phi

I stalo sie. Nadeszla chwila obrania kieunku powrotnego i mimo, ze przed nami jeszcze 3 noce to czujemy, ze najlepsze juz za nami. Wlasnie siedzimy w pietrowym autobusie zmierzajacym z Phuket do Bangkoku. Ale zanim tam dotrzemy (ok. 6 rano) opowiem Wam co dzialo sie u nas przez ostatnie dni.
Phuket okazal sie niewypalem. Piekna plaza nie byla w stanie zrownowazyc nam calej reszty doswiadczen. Poczawszy od wszedobylskich szczurow, ktore pojawialy sie na ulicach zaraz po zapadnieciu znierzchu, po wszechobecnych europejskich sexturystow, czesto w juz zaawnsowanym wieku i niepierwszej urody, przechadzajacych sie z mlodymi tajkami.
---
W dniu, kiedy dotarlismy do wyspy Phi Phi zrozumielismy, ze dotarlismy do raju. Dwugodzinna podroz promem uplynela w sennej atmosferze dzieki medykamentom a'la Aviomarin. Z przystani dosc szybko dotarlismy do naszyh bungalow'ow o nazwie Chunut House. Powital nas tam przemily Mr. Wood, zdziwiony, ze nie trafilismy tragazy czekajacych na nas na przystani. Z racji, ze podczas bookowania byly dostepne jedynie 2 chatki dwuosobowe i jedna trzyosobowa postanowilismy dobor pokoikow pozostawic szczesciu i ciagnelismy slomki. Nam wypadla najdluzsza i to my dostalismy najwiekszy pokoik-co i tak ostatecznie nie mialo wiekszego znaczenia, gdyz wszystkie byly tak samo cudowne.
Tego samego dnia wspolnie udalismy sie do rekomendowanej przez Wooda restauracji i od razu zostalismy nia oczarowani. Kuchnia serwowala dania tajskie, wloskie i hiszpanskie. Sprobowalismy wielu dan, wszystkie byly pyszne i jak na miejsce w bardzo przyzwoitej cenie. Wieczorem zrobilismy nasiadowke u Wioli i Pawla przed domkiem dyskutujac do poznych godzin nocnych.
Poranek rozpoczelismy leniwie, ale juz o 11:00 bylismy na przystani oczekujac naszej lodeczki, ktora wyplynelismy na kilkugodzinna wycieczke dookola wyspy Phi Phi Don oraz Phi Phi Lay polaczonej ze snorklingiem. Uzbrojeni w dostarczone nam maski oraz pletwy obserwowalismy cudowny podwodny swiat, pelen wiekszych i mniejszych rybek podplywajacych naprawde blisko. Lodeczka byla dosc niewielka i podczas postojow kolysala niemilosiernie, wprowadzajac nasze zoladki w malokomfortowy stan. Jednakze widoki otaczajace nas rekompensowaly czesciowo te niedogodnosci. Po drodze odwiedzilismy plaze, na ktorej malpki chetnie pojawialy sie w zasiegu rak turystow w oczekiwaniu na jedzenie, minelismy jaskinie Wikingow, z ktora jest zwiazana jakas historia, jednakze umiejetnosci jezykowe naszego kapitana pozostawialy wiele do zyczenia i nie zrozumielismy nic, oraz plaze, na ktorej nagrywany byl film pt. "The Beach". Wrocilismy przed zachodem slonca. Dopiero po powrocie czesc grupy zorientowala sie, ze wcale nie trzeba sie opalac by zostac opalonym, czego bolesne skutki ciagnely sie jeszcze przez nastepne 2 dni.
Dzien 3 kazdy spedzil wg wlasnego planu - ja zajalem sie ratowaniem karty pamieci, ktora skasowal mi moj tablet :). Spotkalismy sie dopiero wieczorem udajac sie razem na punkt widokowy, by stamtad podziwiac zatoke podczas zachodu slonca. Omal sie nie spoznilismy, gdyz aby dotrzec na miejsce musielismy przez 40 min. piac sie w gore po piaszczystych sciezkach.
Ostatni pelny dzien spedzilismy najodwazniej. W piatke zdecydowalismy sie zmierzyc sie ze swoim strachem, bolem po oparzeniach slonecznych i ciekawoscia podwodnego zycia i wybralismy sie na kurs nurkowania dla poczatkujacych. cdn...

Multimedia (3)
  • rozmiar: 0,00 B  |  dodano

Aga siora
Aga siora - 2013-02-18 18:42
czy to jest ta wyspa z błekitnej Laguny???

dosgringos - 2013-02-19 18:29
gdzies tu krecii blekitna lagune :) widoki na zywo cudowne!!! dzis nurkowalismy- Krzys jest moim bohaterem:) buziaki dla Was!

Brachol z rodzinką
Brachol z rodzinką - 2013-02-20 17:24
Hejka podróżnicy!!! Super zdjęcia!!! Bardzo się rodzince podobają-głównie mamie...Wypoczywajcie i pochłaniajcie widoki aby później nam to zrelacjonować!!!! U nas dużo śniegu i lekki mróz dlatego nie wiemy jak Wy możecie nurkować w takich warunkach.....

Mateusz
Mateusz - 2013-02-22 16:05
Witaj wujek! Zdjęcia są cudowne. Życze miłych wrażeń! CAŁUSKI!

dosgringos - 2013-02-22 18:23
Dziekujemy Wszystkim za cieple slowa i sledzenie naszej podrozy. Pozdrawiamy serdecznie Basie K, kolegow z NOR, rodzinke, Pawla z Wiola-pewnie juz wyladowali oraz wszystkich sledzacych nasz blog.
Wlasnie pakujemy walizki-wylot juz jutro. Mati-dla Ciebie szczegolne pozdrowienia-napstrykalem pelno zdjec-a ostatnie bedzie dla Ciebe zagadka :)

dosgringos - 2013-02-23 05:42
Jestesmy na lotnisku-mimo iz na odprawe dotarlismy na czas zostalismy wrzuceni na lot o 2 godz. pozniejszy.W sumie nie przeszkadzaloby nam to az tak bardzo gdyby nie fakt, ze wlasnie tyle czasu mielismy na przesiadke w Moskwie. Mamy nadzieje, ze jakims cudem uda nam sie zdazyc lub przebookuja nas na lot o 22:05, ktory w Warszawie ma byc chyba ok.22:30-w przeciwnym razie moze zdarzyc nam sie nocleg na lotnisku